top of page
Search
  • lilualkony

מאיפה להתחיל? תשע המלצות שיקפיצו אתכם

Updated: Dec 15, 2018

מה כולם כבר יודעים מזמן? 

שהאינטרנט הוא מקור מדהים לשיפור האנגלית.

שהרשת שופעת אתרים וכלים ללימוד אנגלית בחינם: משחקים, אפליקציות, תרגומונים, פורומים, אודיו ווידאו.. מה לא, בעצם?

אז איפה אני תקוע?

 המבחר העצום הזה יכול לשתק. מרוב היצע אנחנו עלולים פשוט להתבלבל מבלי לדעת מאיפה בעצם להתחיל.

באנגלית, המצב הזה הוא מה שנקרא overwhelming: מצב של הלם, משהו שמציף או משתלט עלינו ומביא לסוג של שיתוק זמני.

אז כדי שלא תהיו overwhelmed מהמבחר, עשיתי לכם קצת סדר ובחרתי בפינצטה תשעה אתרים מעולים לשיפור האנגלית בחינם, שתוכלו להתחיל כבר עכשיו:

📷אתר עשיר מאוד בתוכן: קריאה, קבצי שמע (podcasts), ותרגול, והכל מחולק לפי נושאים. אתר קלאסי משובח, מקום טוב להתחיל ממנו.  זה הדף הראשי ללימוד אנגלית של ה BBC והקישור למעלה - לאנגלית עסקית וכללית.

ESLpod הוא אתר של קבצי שמע מחולקים לפי קטגוריות (business, entertainment, health/medicalועוד). לרוב הקטעים יש גרסה כתובה - יתרון גדול, שכן אפשר להאזין ואחר כך להאזין ולקרוא במקביל וכך לוודא שלא מפספסים אף מלה או ביטוי. השפה היא אמריקאית יומיומית, מתובלת בהמון ביטויים וסלנג עכשוי, שמכניס אתכם ישר לעניינים. לכל קטע (שנקרא episode) יש שלוש השמעות: פעם ראשונה מדברים את הטקסט לאט, לאחר מכן נותנים הסבר על המלים והביטויים החדשים, ופעם נוספת מקריאים את הטקסט בקצב טבעי. האורך הכולל של כל episode הוא בממוצע 17 דקות. הקטעים לרוב בצורה של דיאלוג. ניתן להוריד אותם למחשב או לנגן שלכם, או לצרוב על דיסק ולשמוע באוטו בדרך לעבודה. אחלה דבר.

📷אתר שגיליתי לאחרונה, והתרשמתי מאוד מהתוכן של הקטעים והרמה של האודיו. מדובר שוב, בקטעי אודיו בנושאים שונים בעסקים ובכלכלה הגלובאלית. מוגדר כ: A podcast for people who use English as a Second Language(ESL) in their work environment and are trying to improve their overall language skills מומלץ להקשיב פעם או פעמיים לקטע, ורק אחר כך להיעזר ב script כלומר, בגרסה הכתובה של הקטע (ניתן להורדה כקובץ PDF). חייבת לציין, שהאודיו האחרון הועלה די מזמן. אני מקווה שיתעדכן בקרוב כי הרמה באמת טובה.

4. מילון מעות (אגרון הכלכלה, המנהל והעסקים בעריכת איתן אבניאון)

📷מילון מונחים מקצועיים עברי-אנגלי-עברי. הערכים מחולקים לפי קטגוריות (למשל: שיווק ופרסום, מחשבים, חשבונאות וכו').  היתרון על פני מילון רגיל הוא, שכאן מוגדרים גם ביטויים שלמים ולא רק מלים בודדות.  בנוסף על התרגום לאנגלית, ניתן גם הסבר קצר בעברית על כל ערך. 

5. TED

למי שעדיין לא מכיר, TED הוא אוסף של הרצאות מרתקות באינספור תחומים. אמנם לא מוגדר כאתר ללימוד אנגלית, אבל ברור שבעקיפין אפשר ללמוד שם הרבה- גם אנגלית, וגם בכלל. חפשו הרצאות בתחומים שמעניינים אתכם, או תחומים שקשורים לעבודה שלכם ועופו על זה. 📷 אני מוצאת בטד מקור להשראה, לא רק בגלל הנושאים המרתקים, אלא גם בגלל הדרך שבה הם מועברים לקהל. המרצים הם בדרך-כללאשפים בפרזנטציה, שחשבו טוב-טוב איך להעביר את הרעיון שלהם לקהל (שימו לב - רעיון ולא רעיונות - אחד העקרונות של פרזנטציה מוצלחת). אחד התלמידים שלי לאנגלית עסקית נהג לצפות כל יום בשניים-שלושה סרטוני טד, וכשנפגשנו אחת לשבוע, המשימה שלו היתה לספר לי על שתי הרצאות מעניינות במיוחד. זה עבד מעולה.  טיפ קטן-גדול: יש כפתור בשם languages בתחתית הסרטון (על הסרגל שעליו לוחצים להפעלה ווליום וכו'). אם הבנת אנגלית שוטפת משמיעה עדיין גדול עליכם ואתם מרגישים שמפספסים פה ושם, בחרו 'אנגלית' וקבלו כתוביות באנגלית לוידאו (כן כן, אנגלית על אנגלית, זה עובד מצוין).  נסו לקרוא ולשמוע בו-זמנית ותראו איך אתם משתפרים עם כל וידאו נוסף.

📷אקדים ואומר: למטיבי לכת, אנגלית למתקדמים. גם כאן, באנו ללמוד אנגלית אבל על הדרך, למה לא להתעדכן בטרנדים חמים ממגזין הניהול מבית אוניברסיטת הארוורד? אתר סופר-רציני ומושקע בנושאים כמו: מנהיגות, חדשנות, יזמות, ניהול ועוד, עם כתבות מגזין, אודיו ווידאו, ובינרים (webinars - סמינרים אינטרנטיים) ועוד. הנה דוגמה לטיפ מצולם קצרצר (2:17 דקות) בשם Establish Credibility in a New Job (איך לייצר את הרושם הנכון בעבודה חדשה). יש המון תוכן בחינם, ואפשר גם לעשות מנוי בחינם כאן לקבל גישה לחומר נוסף (יש אופציה נוספת של מנוי בתשלום, אבל זה לא ענייננו :) )

📷חדשות ynet, מארצנו הקטנטונת, אבל מה? באנגלית. מה היתרון על פני חדשות של הCNN למשל? שכאן יש לנו ידע והבנה מוקדמת לגבי מה שאנו עומדים לקרוא. כבר שמענו ואולי גם קראנו בעברית על מה שקורה, ולכן הקונטקסט ידוע והופך את הקריאה לזורמת יותר. על אותו עקרון, אפשר לבחורבמהדורה של הארץ , גלובס או כל מה שאתם רגילים לקרוא בדרך-כלל (מי שמתעדכן רק דרך הפייסבוק, אין לי איך לעזור לו. סתאם).  עשו לכם מנהג: אם אתם גולשים בבבוקר כדי להתעדכן, עברו מיד לאחר מכן לגרסה באנגלית (בהמשך הדרך, למה לא להחליף לגמרי את הגרסה העברית באנגלית...)

8. האתר של ה British Council 📷עוד אתר קלאסי, עשיר ומצוין הוא של הבריטיש קאונסיל . כאן תוכלו למצוא תרגול, קריאה, האזנה, דקדוק, אוצר מלים ועוד. מי שמתכנן relocation, ביקור, או אפילו מקיים קשרים עסקיים עם בריטים יוכל למצוא כאן חומר רב גם על התרבות והמנהגים המקומיים, מלבד השפה. 9. ומה ב Youtube? 📷טוב, ביוטיוב יש כמובן ים של תוכן (נסו לכתוב business English אוESL ותראו מה תקבלו), אבל אנחנו כאן בעניין של מיקוד וצריך לבחור מאיפה להתחיל. אז בחרתי בקטעי וידאו קצרים של buisness English pod. כל סרטון מסביר קבוצת מושגים תחת נושא מסוים. בכל סרטון אנחנו נחשפים למלים הכתובות (איות) וכמובן שומעים כיצד לבטא אותן, והקונטקסט עוזר לנו לזכור את המשמעות ולשייך אותן למגירות הנכונות בראש. מאותו בית יוצר, יש גם סדרה של סרטוני הדרכה לכתיבת אימיילים

טוב... כיסינו מספיק בשביל להתחיל לעבוד, מסכימים?

מבטיחה לשוב ולסקור אתרים וכלים חינמיים נוספים בהמשך!

איזה אתר הכי תפס אתכם?

מה ההמלצות שלכם ל goodies נוספים לליטוש האנגלית ברשת?

תהיו טובים ותשתפו :)


24 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page